Friday, April 26, 2024

Top 5 This Week

Related Posts

Hukum Balas Balik kepada si pembunuh memang Padan

Berita yang mengejutkan semua rakyat Malaysia. Datuk Sosilawati yang dikatakan ditemui terbunuh dengan cara yang kejam.Sanggup si pembunuh melakukan seperti sedemikian sehingga lupa batasan sebagai seorang manusia. Kalau betul suspek yang ditangkap itu mengaku dan menjadi pembunuhnya, apakah hukuman yang paling layak untuk mereka terima? Bagi kita yang bukan ahli keluarga Datuk Sosilawati dan 3 orang yang turut dibunuh, selayaknya bagi si pembunuh dihukum bunuh juga. Itulah selayaknya. Dan itulah yang dinyatakan dalam Al Quran. Hukum pembunuh adalah bunuh balik. Inilah namanya hukum Qisas, salah satu hukum hudud yang perlu kita perjuangkan bagi menjamin keselamatan setiap orang dinegara kita ini.

Bagaimana Negara Kita?

Di negara kita bukan sahaja pembunuhan berlaku dengan kejam, perzinaan juga berlambak, rogol juga bertimbun. Bukan itu saja kes kecurian berleluasa, rompakan disana sini. Ini amat menggerunkan kita sebagai rakyat jelata ini. Bilakah hukum yang selayaknya akan dijalankan di negara kita ini?

Copyright Control by aljazli design (c) 2003 – 2008
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Dr Suhazeli Abdullah
Dr Suhazeli Abdullah
Dilahirkan di Kota Bharu Kelantan. Pendidikan awal di sekolah Kebangsaan Perol dan Sultan Ismail College (SIC), Kelantan. Melanjutkan pelajaran di peringkat ijazah perubatan di Universiti Sains Malaysia, Kubang Kerian, Kelantan. Kemudian, melanjutkan pelajaran ke peringkat Sarjana (Master of Medicine) dalam pengkhususan Perubatan Keluarga di Universiti Kebangsaan Malaysia. Kini berkhidmat di Klinik Kesihatan Ketengah Jaya, Dungun, Terengganu sebagai Pakar Perunding Perubatan Keluarga. Banyak terlibat dalam menyampaikan ceramah mengenai fikah perubatan. Menulis secara aktif dalam laman web peribadi beliau berkaitan isu-isu semasa termasuk vaksin dan sebagainya. Motto utama hidup beliau adalah Hidup Bermanfaat. Maklumat lanjut mengenai beliau dan hasil penulisan lain boleh diperolehi dari laman web www.suhazeli.com

1 COMMENT

Comments are closed.

Popular Articles