Friday, April 26, 2024

Top 5 This Week

Related Posts

Peluang Menanam Saham Akhirat

Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a katanya:

Rasulullah s.a.w bersabda:

Setiap pagi, dua malaikat datang kepada setiap orang hamba, salah satu di antara mereka berdoa: Ya Allah, berikanlah gantian kepada orang yang menafkahkan hartanya itu, manakala malaikat yang satu lagi berdoa: Ya Allah, binasakanlah harta orang yang kedekut.
(Hadis disepakati bersama oleh Imam Bukhari dan Muslim).

Kesimpulan Hadis:

  1. Mendorong orang lain supaya membelanjakan harta pada jalan kebaikan.
  2. Memberitahu kepada orang yang membelanjakan harta bahawa Allah s.w.t akan menggantikan dengan harta yanglebih baik dari apa yang telah dia belanjakan dan janji Allah adalah benar.

Saudara & Saudari sekelian,
Jangan lepaskan peluang ‘KEEMASAN’ dalam bulan RAMADAN yang penuh KEMULIAAN ini untuk menanam saham akhirat,

Sebagai bekalan utk diri kita kelak, insyaallah. Jumlah bayaran untuk saham-saham ini adalah tertakluk kepada PILIHAN masing-masing.

Copyright Control by aljazli design (c) 2003 – 2008
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Dr Suhazeli Abdullah
Dr Suhazeli Abdullah
Dilahirkan di Kota Bharu Kelantan. Pendidikan awal di sekolah Kebangsaan Perol dan Sultan Ismail College (SIC), Kelantan. Melanjutkan pelajaran di peringkat ijazah perubatan di Universiti Sains Malaysia, Kubang Kerian, Kelantan. Kemudian, melanjutkan pelajaran ke peringkat Sarjana (Master of Medicine) dalam pengkhususan Perubatan Keluarga di Universiti Kebangsaan Malaysia. Kini berkhidmat di Klinik Kesihatan Ketengah Jaya, Dungun, Terengganu sebagai Pakar Perunding Perubatan Keluarga. Banyak terlibat dalam menyampaikan ceramah mengenai fikah perubatan. Menulis secara aktif dalam laman web peribadi beliau berkaitan isu-isu semasa termasuk vaksin dan sebagainya. Motto utama hidup beliau adalah Hidup Bermanfaat. Maklumat lanjut mengenai beliau dan hasil penulisan lain boleh diperolehi dari laman web www.suhazeli.com

1 COMMENT

Comments are closed.

Popular Articles