imageYayasan Amal Malaysia Cawangan Terengganu mensasarkan 500 ekor lembu dan 500 ekor kambing disumbangkan kepada program Qorban sempena Aidil Adha di Kassala dan Gadrif Timur Sudan tahun ini.
“Program Qorban di Kassala Sudan ini sudah masuk tahun ke 6 Yayasan Amal Malaysia ke sana.” Kata Ustaz Wan Sukairi Wan Abdullah, Pengarah Qurban Kassala Sudan 2014.
“Lebih dari 225,000 pelarian Sudan dan Erithrea berada di Daerah Kassala. Sebuah daerah sempadan Erithrea, yang memerlukan bantuan dari semua. Mereka sudah dapat membezakan rasa daging dan warna kerana jarang memperolehi jizi makanan berprotein sedemikian”.  Tambah beliau lagi, di mana beliau sendiri akan ke sana tahun ini bagi melaksanakan amanah para peserta yang mengambil bahagian dalam Qorban tahun ini.

Mereka semua hidup dalam keadaan penuh kemiskinan. Daging bagi mereka hanya akan dapat dinikmati setahun sekali, sempena Raya Qurban, itupun sekiranya mereka bernasib baik.

Pelarian Sudan Memerlukan kita

Yayasan Amal Terengganu mengajak muslimin dan muslimat sekelian untuk sama sama memberi senyuman kepada mereka dengan menunaikan Ibadah Qurban & Aqiqah di kem kem pelarian ummat islam dari Erithrea & Sudan pada Tahun ini.

Dengan hanya RM300 / 1 bahagian lembu @ RM400 /1 ekor kambing anda dapat membantu mereka untuk turut sama merasai daging dalam hidup mereka.

Berkorbanlah di tempat yang benar benar memerlukan.

Misi Qorban dan kemanusiaan pada tahun ini akan turut disertai tiga selebriti terkenal iaitu PU Rahmat, PU Izzat dan Dr Azman Ibrahim.
“Saya menyeru kepada seluruh umat Muslim di negara ini menyertai bahagian dalam program Qorban / Aqiqah pada tahun ini. Tuan-tuan boleh menyertainya dengan mengikuti tatacara berikut. ” seru Ustaz Wan Sukairi sebagai Pengarah Program Sudan 2014.

LANGKAH MENYERTAI IBADAH QORBAN & AQIQAH DI SUDAN ANJURAN YAYASAN AMAL MALAYSIA CAWANGAN TERENGGANU ( YAMCT ) 2014.

A) Isikan Maklumat Berikut:

  1. Nama peserta.
  2. Alamat.
  3. No Tel / Hp.
  4. Email jika ada.
  5. Nyatakan Korban atau Aqiqah.
  6. Nyatakan Nama Individu yang nak diniatkan korban @ aqiqah dan jumlah bahagian lembu @ jumlah kambing.
    (RM300/1bahagian lembu,  RM400/ 1 ekor kambing)
  7. Masukkan duit ke akaun Maybank Islamic atas nama YAYASAN AMAL MALAYSIA CAWANGAN TERENGGANU,  NO:  5130-1403-6939
  8. Sertakan slip bayaran @ bukti bayaran.
  9. Hantarkan semua perkara A,  dari no 1 – 8 kepada saya (sms/whatsup) 0199563653 atau email suhazeli@yahoo.com

B) Pihak YAMCT akan poskan resit bayaran apabila Pengesahan bayaran dilakukan.

 

C) Sijil penyertaan akan diposkan selepas program ini selesai dilaksanakan. Insyaallah bermula 14 oktober 2014 sijil akan diposkan.

 

D) Tarikh tutup penyertaan ialah pada 1 Oktober 2014.

 

 

Sekian, Terimakasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Words Format E Book
Previous articleAdakah Vaksin boleh Bawa Maut?
Next articleTak Perlu Paronoid dengan Vaksin
Dilahirkan di Kota Bharu Kelantan. Pendidikan awal di sekolah Kebangsaan Perol dan Sultan Ismail College (SIC), Kelantan. Melanjutkan pelajaran di peringkat ijazah perubatan di Universiti Sains Malaysia, Kubang Kerian, Kelantan. Kemudian, melanjutkan pelajaran ke peringkat Sarjana (Master of Medicine) dalam pengkhususan Perubatan Keluarga di Universiti Kebangsaan Malaysia. Kini berkhidmat di Klinik Kesihatan Ketengah Jaya, Dungun, Terengganu sebagai Pakar Perunding Perubatan Keluarga. Banyak terlibat dalam menyampaikan ceramah mengenai fikah perubatan. Menulis secara aktif dalam laman web peribadi beliau berkaitan isu-isu semasa termasuk vaksin dan sebagainya. Motto utama hidup beliau adalah Hidup Bermanfaat. Maklumat lanjut mengenai beliau dan hasil penulisan lain boleh diperolehi dari laman web www.suhazeli.com