Yayasan Amal Malaysia Cawangan Terengganu (YAMCT) telah mengadakan Majlis pelancaran *Kempen Bantuan Pelarian Syria* _*Musim Sejuk*_ semalam dengan jayanya malam tadi di SABASUN 2 Gong Badak.

Majlis yang saban tahun di adakan ini yang mana tahun ini merupakan tahun ke empat telah mendapat kerjasama yang baik dari pihak SABASUN Hyperuncit gong badak.
“Saya selaku Timbalan Pengerusi YAMCT, diamanahkan untuk mengumpul sebanyak mungkin dana bagi menyediakan alatan berupa pakaian sejuk, tilam, kit makanan, alat pemanas badan, bantuan persekolahan, dan waqaf al quran.” Kata Cikgu Fauzi Abu Samah
Untuk tujuan itu, Bermula dari sekarang satu kempen pengumpulan dana sumbangan seberapa banyak yang mungkin akan digerakkan dengan bantuan beberapa NGO lain bagi mencapai objektif utama program ini.
“Alhamdulillah, saya mengucapkan syukur dan berbanyak terima kasih kepada pemilik SABASUN Che Salmi Ibrahim dan para pelanggannya yang budiman, yang memberikan kepercayaan kepada kami, bagi melaksanakan misi yang mulia ini.”
Turut membantu YAMCT ialah SABASUN Hyperuncit, Majlis Pemuafakatan  Rakyat Terengganu, Pertubuhan Bantu Negeri Terengganu, Persatuan Alumni Syria, Kelab Moca Terengganu, Persatuan Pengguna Dungun dan Kelab Amatur Intelektual UMT.
Sesungguhnya pertelingkahan dan krisis perang di Syria yang berpanjangan, meninggalkan jutaan rakyatnya menjadi pelarian dan gelandangan.

Tanpa belas kasihan kita dan semua umat yang prihatin di seluruh dunia, anak-anak kecil yang tinggal di bawah khemah dalam cuaca yang amat sejuk, berdepan risiko maut.
Justeru saya menyeru dan merayu, kepada seluruh rakyat Malaysia amnya dan warga negeri Terengganu khususnya, ‘membantu kami untuk membantu mereka’.
Salurkan sumbangan kewangan tuan puan melalui akaun YAMCT Maybank Islamic atas nama ‘Amal Terengganu Dana Syuria’ No Akaun 5630 6413 1924.
Doa kami, agar Allah memberikan ganjaran yang setimpal kepada tuan puan yang menghulurkan bantuan dan kami memohon doa dari tuan puan, agar Allah memberkati usaha ini dan memberi kemudahan kepada gerak kerja ini.
Mohamad Fauzi Abu Samah

Pengarah Program

Blanket4Syrians

Edu4Syrians

Yayasan Amal Malaysia Cawangan Terengganu

Tel/Whatsapp 0139238685

Email : mfauzi_72@yahoo.com

W: www.yamct.org.my

F: fb.com/AmalTerengganu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Words Format E Book
Previous articleAL-JAZEERA DOCUMENTARY – “MALAYSIA: BABIES FOR SALE”
Next articleCermin Mata Terapi. Mujarab? 
Dilahirkan di Kota Bharu Kelantan. Pendidikan awal di sekolah Kebangsaan Perol dan Sultan Ismail College (SIC), Kelantan. Melanjutkan pelajaran di peringkat ijazah perubatan di Universiti Sains Malaysia, Kubang Kerian, Kelantan. Kemudian, melanjutkan pelajaran ke peringkat Sarjana (Master of Medicine) dalam pengkhususan Perubatan Keluarga di Universiti Kebangsaan Malaysia. Kini berkhidmat di Klinik Kesihatan Ketengah Jaya, Dungun, Terengganu sebagai Pakar Perunding Perubatan Keluarga. Banyak terlibat dalam menyampaikan ceramah mengenai fikah perubatan. Menulis secara aktif dalam laman web peribadi beliau berkaitan isu-isu semasa termasuk vaksin dan sebagainya. Motto utama hidup beliau adalah Hidup Bermanfaat. Maklumat lanjut mengenai beliau dan hasil penulisan lain boleh diperolehi dari laman web www.suhazeli.com