Tuan guru Sokong VaksinTuan guru Sokong Vaksin
Koleksi Artikel Isu Vaksin
Tuan Guru Dato Seri Hj Abdul Hadi Awang
24 JUN 2016 | Masjid Rusila Marang
"Sesiapa yang menolak perubatan termasuk
vaksin sebagai golongan yang jahil
dalam agama. Mereka membaca kitab
tak habis"
[image]
Jika benar vaksin itu boleh memusnahkan manusia, sudah tentu program imunisasi diberhentikan. . Kita boleh lihat sendiri bahawa Program imunisasi kebangsaan yang telah diletakkan secara rasmi dalam negara kita sejak sebelum merdeka lagi (1956) dengan pemberian vaksin DT
Baca Artikel ....
"Jauh Perjalanan, luas pemandangan. Banyak pengajaran kehidupan manusia yang boleh dipelajari."
Sudan, Mindanao, Sempadan Turkey dan Jordan untuk Misi Kemanusian Syria, Mesir, Bangladesh dll.
Baca Artikel Travelog Saya....
Koleksi Artikel Perang Melawan Mitos
Dr Suhazeli Abdullah | Talk Show UiTM Jasin
"Mitos dalam perubatan boleh menyebabkan masyarakat keliru. Maka wajib wujud sekumpulan ahli dalam bidang perubatan memperbetulkan salah faham itu."
Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
12 hours ago
Dr Suhazeli Abdullah

"Sebelum berlawan dgn musuh, hapuskan dahulu pembelot dikalangan kita"
- Ertugrul Ghazi
... See MoreSee Less

Comment on Facebook

Dah Ramai sangat dh sekarang PenDAJJAL yg sedang mengkhianati Ummah Tanahair ini dgn Sihir Sains… Nantikan Balasan Al-Hakim yang PEDIH dan memBINASAkan… Ameen

Pengkhianat dan kroni wajib dihapuskan.. Kuatkn jati diri sebagai org islam bkn org melayu..

Ana pembaris, Dr.

pembelot pun pandai berpura2 lani

kuat doktor tgk tv ni🤭🤭

Pembelot yg suke memutar belit kn cerita.. Putar alam..

Sesuatuu yg tersirat

Remind me of someone..

layan juga doktor cerita tu.. 👍🏻👍🏻

Pembelot yg membakul sampahkan sains

Eyvallah

Saya pinjam kata kata ni..

Salam Dr..Saya ada pm Dr. Terima kasih.

Nk copy ya doc

Betul tu Dr , Pembelot skrg dah pandai. Duri dalam Daging pun ia , Ular dalam SeMAK , Khawarij dalam Islam...

😆

👍🏼

setuju Dr..

View more comments

23 hours ago
Dr Suhazeli Abdullah

Peperangan Bani Mustalik ... See MoreSee Less

Comment on Facebook

Sepanjang sejarah Islam, senantiasa wujud munafik

👍🏻👍🏻👍🏻

2 days ago
Dr Suhazeli Abdullah

Isu Kes Omicron ... See MoreSee Less

Comment on Facebook

Minta KKM tunjuk muka org yg kena omicron ni, biar kami siasat sendiri. Adakah dia btul2 kuarantin, bukan boleh percaya KJ ni.. cakap lain jd lain, tau2 dah merebak je...

tiada check out and check in mysejahtera...tidak menandakan dia tak keluar....masih ada kemungkinan dia keluar tanpa scan...

This thing is AIRBORNE!! So the spread could have already reached others if there were any in the building

Drama bersiri KKM berulang lagi....siap....tadah lengan...berjuta DOS nak kena dihabiskan tu ..

Btul jangkaan saya...tentu ada virus jenama baru yg akan kluar

Diaorg dah lama merancang.. apa lg, cucuk lagi la.. 😂🤣

Lepas boster ni apa plk?

Netizen msia nk jd james bond 007.. h ah ahhaha.. lawak .. dh tk dak keja sgt la tu.. nk jd famous

Ya Allah hapuskanlah virus ini dlm dunia.. Ni ujian bg kita semua seluruh manusia..wabak mmg akan berlaku setiap 100 tahun..dlm alquran pun ada. Semoga kita semua kuat tabah hadapi dugaan Allah ni..plz tutup border antarabgsa sementara waktu.. Pelancong dlm malaysia sudahla..sape xde mysejahtera tu.. Antivax ke xmampu beli hp smartphone/xde data

skang ni hospital sibuk cari pesakit, bkn pesakit yg cari hospital, dunia tipu2

Haha

View more comments

Kes Pertama Varian Omicron C19 sudah dikesan dalam negara.
-Yb Khairy Jamaluddin
... See MoreSee Less

Comment on Facebook

Dia datang dengan lenggang lenggoknyaaa 🎶🎶 Tunggu jelah pkpkpkpkpkp paii kiamat... Harga barang naik, orang hilang kerja, PKP sampai mampus. Padu 👍🏻👍🏻

Masih mampu bergurau, sindir menyindir dan beremoji ketawa dengan ujian Allah?

SEMALAM Jabatan Kesihatan Perak nafi kemunculan varian Omicron di negara kita. Hari ini Menteri Kesihatan, KJ umumkan kemunculan varian Omicron. Soalan - bila IMR melakukan ujian RNA sequencing untuk mengesan Varian of Concern (VoC)? Bersandarkan kepada apa pengumuman KJ sebentar tadi? Pengumuman varian Omicron telah beri kerajaan kuasa untuk kembalikan undang-undang tertentu. Bagi mengesan varian tertentu mesti buat ujian RNA Sequencing di IMR. Ia bukan sehari punya ujian. Tuan-puan, Malam tadi VC saya minta, “prepare to the worse”. Sekarang faham kenapa kita perlu cabar syarat dua dose? Saya bukan manusia yang berfikir tentang perkara yang belum berlaku. Prinsip saya apabila ia berlaku - “act now, think later”. Segala kebobrokan ini tidak akan terhenti selagi majoriti rakyat tidak bersama dan bersatu membantah kerajaan. 🐂🇲🇾 Sumbangan Semakan Kehakiman MySJ : 8009177652 CIMB CAPTEGIS. Nota kaki: you don’t need a leader, you need the knowledge that will teach you to be your own leader. YY Community Channel JUSTICE - PEACE - HUMANITY t.me/YYcommunity

Hmmm...asal org nak gi umrah , dia start lah. Moga Allah beri petunjuk nanti. Allahumma Amiin.

Tutup kl dan selangor dulu.jangan bagi rentas negeri.untungla sapa yang dah balik kampung harini.

Peristiwa pemerintahan ph dulu pon camni la,sayang nk tutup pintu negara sedangkan beberapa negara lain dah tutup untuk kemasukan dari luar...

Di kesempatan ini saya mengambil kesempatan utk mengucapkan selamat Hari Raya Aidil Fitri. Harap raya tahun ni dapat di awalkan ke bulan 12 ni..

Yg dpt nya tentu dpd puak2 yg mkn angin ke luar negara.kami duk rumah jadi mangsa yg berjalan sakan lah ni

Masing2 xyah la menggelupur. Bnda x memudaratkan pon. Ko minum manis hari2 x pulak risau🤣

Tutupla dulu pintu masuk antarabangsa..Allah

Biasalah dah dekat nak bulan Ramadhan, lepas tu Aidil Fitri, memang duduk kat rumah aje lah lagi...

takutnya🤣🤣🤣

Semoga kita semua terpelihara

Apa lagi Ambk boosters uolss

Ambik lgi nanti booster, nanti kerajaan akan suruh semua wajib ambik booster.. lama Kita mati kena vaksin ..

Virus delta dah meragut banyak nyawa,apatah lagi varian baru. MasyaAllah,tak sangup rasanya 😭

Ya Allah lindungilah rakyat Malaysia dari wabak yang melanda ini...Aamiin

Kita je lalai

Hahahaha..biasalah tu, ape nk heran? border bukak kan? kecoh ape? buat jela cm biasa

Boleh letak #kerajaangagal x? 🙄

virus delta pun dasat ini kn virus baru .x sggup rasanya nk hdapi lgi .fobia sgt2

Boleh la percepatkan dos booster.

That guy student IPTS di Perak, dia sampai Malaysia sebelum varian ni dikesan di UK. 😔😔😔

Terkawal so far alhamdulillah. Student wrga South Africa. Pelajar IPTS di Ipoh.

Waduhhh. TUTUP SEMPADAN PLSS

View more comments

Load more

Follow me on Facebook

Kolumnis

Majalah Solusi

Akhbar Harakah

All 8
All 8 /Accounting 0 /Airmata Rohingya 0 /Aktiviti Familli 0 /Aktiviti Saya 1 /Anda Bijak Jauhi Zina 0 /Artikel Agama 0 /Artikel Kesihatan 0 /Artikel Umum 0 /Bengkel Website 0 /Berita Perubatan 0 /best asian dating sites 0 /best dating sites 0 /best dating sites for over 40 0 /best free dating sites 0 /best prepared meal delivery service 0 /besthookupdatingsites.org 0 /Ceramah Kesihatan 0 /Ceramah Minda Sihat 0 /Channel Youtube 0 /datingpeak.org 0 /Debat 0 /Doa 0 /Fiqh Ibadah Haji 0 /Fiqh Perubatan 0 /Fiqh Puasa 0 /Fiqh Solat 0 /Fiqh Umum 0 /Fiqh Wanita 0 /Foreign Ladies For Marriage 0 /foreign wives 0 /Hikmah Hidup 0 /hookup sites 0 /hookupguide.org 0 /https://bridesingles.com/ 0 /https://jetbride.com/ 0 /Isu Perubatan 0 /Isu Semasa 0 /It Soft Skill 0 /japanese brides 0 /Jawab Isu 0 /Kerja Amal 0 /Kesihatan Anak 0 /Kesihatan Wanita 0 /Kolumnis Tamu 0 /latin wife 0 /latino brides 0 /mail order bride 0 /mail order wives 0 /Meet A Wife 0 /Mitos Alat Perubatan 0 /Mitos COVID-19 0 /Mitos Ganja 0 /Mitos Kanak-kanak 0 /Mitos Penyakit Berjangkit 0 /Mitos Sakit Jantung 0 /Mitos Stroke 0 /Mitos Ubat Herba 0 /Mitos Ubat Kanser 0 /Mitos Umum 0 /Mitos Vaksin 0 /Mitos Wanita 0 /Muat Turun Percuma 0 /Mutiara Kata 0 /MyKedai Online 0 /News 0 /Nota IT 0 /Nota Kaki 0 /onlinehookupsites.org 0 /Panduan Hidup 0 /Panduan Kesihatan 0 /Pautan Web Lain 0 /Pengumuman 0 /Penyakit Kronik 0 /Penyakit Kulit 0 /Perang Melawan Mitos 1 /Personal 0 /philippines girl for marriage 0 /Politik 0 /Politik 0 /Politik Antarabangsa 0 /Ragam Manusia 0 /Rawatan Kecemasan 0 /Ruqyah Syariyyah 0 /Single Women For Marriage 0 /Soal Jawab Agama 0 /Soal Jawab Kesihatan 0 /Soal Jawab Vaksin 0 /Statistik Perubatan 0 /Tazkirah 0 /Tazkirah Ramadhan 0 /Terkini 0 /thai brides 0 /tophookupdatingsites.net 0 /Travelog 0 /Travelog Amal 0 /Travelog Haji Medik 0 /Travelog Haji Medik 0 /Travelog Keningau 0 /Travelog Sudan 0 /Ukraine Ladies For Marriage 0 /Ulasan Buku 0 /Vaksin 0 /Vape 0 /wives 0 /women 0 /Yayasan Amal malaysia 0 /Обзоры Форекс Брокеров 0

Forum Imunisasi

Aktiviti Amal

Nasyid