Dari segi logik memang tak logik sebab etiologi (punca asal / penyebab) serangan jantung atau stroke adalah saluran darah jantung atau otak tersumbat/pecah.

Mana mungkin tumit kaki dikaitkan untuk merawat? Hatta dalam ilmu refleksologi pun tidak begitu.

Namun bagi pesakit stroke mungkin kaedah jinjit kaki ini salah satu dari fisioterapi. Fisioterapi adalah satu kaedah untuk menguatkan semula otot pesakit stroke yang lemah.

Cuma persoalannya, mampu ke pesakit buat jinjit walau 5 kali sehari? Nak angkat tangan makan nasi pun tak larat, apatah lagi berdiri berjinjit!

Jika benar pun peristiwa Pak Cik Rusdi ini berjaya, sudah pasti juga para pesakit yang dapat mesej ini pun turut berjaya. Boleh siapa beritahu saya siapa orang kampung kita berjaya sembuh sakit jantung dan stroke hasil dari buat aksi sebegini. Kena buat penulisan penemuan terbaharu ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Words Format E Book
Previous articleVaksin Punca Ekzema?
Next articleTerbukti Vape Bahaya
Dilahirkan di Kota Bharu Kelantan. Pendidikan awal di sekolah Kebangsaan Perol dan Sultan Ismail College (SIC), Kelantan. Melanjutkan pelajaran di peringkat ijazah perubatan di Universiti Sains Malaysia, Kubang Kerian, Kelantan. Kemudian, melanjutkan pelajaran ke peringkat Sarjana (Master of Medicine) dalam pengkhususan Perubatan Keluarga di Universiti Kebangsaan Malaysia. Kini berkhidmat di Klinik Kesihatan Ketengah Jaya, Dungun, Terengganu sebagai Pakar Perunding Perubatan Keluarga. Banyak terlibat dalam menyampaikan ceramah mengenai fikah perubatan. Menulis secara aktif dalam laman web peribadi beliau berkaitan isu-isu semasa termasuk vaksin dan sebagainya. Motto utama hidup beliau adalah Hidup Bermanfaat. Maklumat lanjut mengenai beliau dan hasil penulisan lain boleh diperolehi dari laman web www.suhazeli.com