Saya tidak belajar secara formal untuk buat website. Tetapi mula berkecimpung dengan pembuatan web sejak zaman Blogger.com wujud lagi.

Kemudian NGO yang saya ceburi mengarahkan supaya wujud website khas untuk memberitahu masyarakat peranan dan sumbangan NGO. Maka saya diberi tanggungjawab untuk buat website.

Maka belajarlah saya secara sendiri. Melihat pengalaman website lain yang telah dibina serta lakukan bacaan kendiri di internet.

Sehingga kini sudah beberapa website yang saya tadbir termasuk website sendiri www.suhazeli.com. Antara lain yang saya sedang tadbir adalah

www.fmsconference.net/2019,

www.conference.org.my/nusantara2019,

www.wargacakna.org

www.papisma.org

www.imamalaysia.org

www.fms-malaysia.org

dan beberapa lagi yang saya adalah webmaster.

Website tersebut lebih kepada mempromosi program yang akan berlangsung tahun ini. Ianya dilengkapi dengan pendaftaran dan pembayaran secara online. Memang mudah!

Dua tahun lepas saya bersemangat untuk anjurkan bengkel untuk buat website. Beberapa siri bengkel telah berjalan. Tetapi tahun lepas usaha itu terbantut kerana kekangan kerja yang terlalu sibuk, hinggakan tidak dapat menguruskan satu pun bengkel pembinaan website.

Rasanya pada tahun ini saya nak buat satu sesi bengkel website..nak lihat response. Jika 30 orang sudi daftar, inshaAllah kita akan tetapkan tarikh masa dan tempat. Modul dah ada dan tapak hosting pun dah ada. Cuma tujuan saya adalah nak kongsikan ilmu yang bermanfaat ini. Itu pun jika tuan/puan rasa penting wujudnya website kepada organisasi atau persendirian.

Sekian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Words Format E Book
Previous articleSejarah Perubatan Islam yang Dilupai
Next articleUbat Darah Tinggi di Tarik Balik
Dilahirkan di Kota Bharu Kelantan. Pendidikan awal di sekolah Kebangsaan Perol dan Sultan Ismail College (SIC), Kelantan. Melanjutkan pelajaran di peringkat ijazah perubatan di Universiti Sains Malaysia, Kubang Kerian, Kelantan. Kemudian, melanjutkan pelajaran ke peringkat Sarjana (Master of Medicine) dalam pengkhususan Perubatan Keluarga di Universiti Kebangsaan Malaysia. Kini berkhidmat di Klinik Kesihatan Ketengah Jaya, Dungun, Terengganu sebagai Pakar Perunding Perubatan Keluarga. Banyak terlibat dalam menyampaikan ceramah mengenai fikah perubatan. Menulis secara aktif dalam laman web peribadi beliau berkaitan isu-isu semasa termasuk vaksin dan sebagainya. Motto utama hidup beliau adalah Hidup Bermanfaat. Maklumat lanjut mengenai beliau dan hasil penulisan lain boleh diperolehi dari laman web www.suhazeli.com