Mesej viral ini mula tersebar sejak wujudnya aplikasi facebook dan wasap. Suka diingatkan mesej sebegini adalah seperti surat berantai yang tiada faedahnya.

Malah dibimbangi boleh menjatuhkan diri ke lembah dosa.

1] Tiada hadis yang menyebutkan sedemikian. Walaupun ianya bukan dipetik dari Nabi tetapi bentuk ayatnya seperti saranan yang Nabi selalu sebut.

2] Mana mungkin bulan mengelilingi kaabah? Bulan ada paksinya yang tersendiri. Jika bulan keluar dari paksinya, kiamatlah dunia.

3] Jam 3.25 pagi tanpa tarikh dan lokasi mana juga tidak dinyatakan. Ini adalah satu pernyataan umum yang boleh mengelirukan. Tidak dinafikan bahawa waktu mustajab doa adalah dua pertiga malam, tetapi tidaklah diberi waktu yang tepat seperti itu.

Nasihat berhentilah sebar mesej yang tidak ketahui usal pangkal seperti ini. Boleh merugikan masa, silap-silap boleh menambah saham dosa

Nasihat dari suhazeli.com

Fb.Com/drsuhazeli

27.11.2018

Jakarta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Words Format E Book
Previous articlePerdarahan Selepas Putus Haid Adalah Tanda Kanser?
Next articleUbat Ajaib Rawat Segala Penyakit
Dilahirkan di Kota Bharu Kelantan. Pendidikan awal di sekolah Kebangsaan Perol dan Sultan Ismail College (SIC), Kelantan. Melanjutkan pelajaran di peringkat ijazah perubatan di Universiti Sains Malaysia, Kubang Kerian, Kelantan. Kemudian, melanjutkan pelajaran ke peringkat Sarjana (Master of Medicine) dalam pengkhususan Perubatan Keluarga di Universiti Kebangsaan Malaysia. Kini berkhidmat di Klinik Kesihatan Ketengah Jaya, Dungun, Terengganu sebagai Pakar Perunding Perubatan Keluarga. Banyak terlibat dalam menyampaikan ceramah mengenai fikah perubatan. Menulis secara aktif dalam laman web peribadi beliau berkaitan isu-isu semasa termasuk vaksin dan sebagainya. Motto utama hidup beliau adalah Hidup Bermanfaat. Maklumat lanjut mengenai beliau dan hasil penulisan lain boleh diperolehi dari laman web www.suhazeli.com