Panggilan Aceh 3
Hari kedua aku mula menjalankan tugas mengikut bidang ku miliki. Perawatan kami memasuki kampung-kampung tempat pemindahan. Boleh dikatakan sebijik modus operandi dengan operasi khidmat kesihatan di malaysia. Cuma bezanya kedatangan kami tidak berprotokol dan agak membahayakan. Pihak Bulan Sabit Merah Indonesia kurang bersetuju dengan cara ini. kerana dari sudut keselamatannya agak tidak terjamin. Kami bila2 masa sahaja boleh diserang hendap oleh pihak GAM. Tambahan pula kami tidak menaikkan bendera malaysia di mobil2 kami. Alhamdulillah program hari kedua saya berjalan lancar. Semoga niat yang kami bawa untuk membantu mangsa Tsunami tercapai.
Dalam masa yang sama sempat ku melawat tempat2 kejadian sekitar tepi pantai. Kawasan yang sebelumnya padat dengan perumahan, sekarang menjadi padang jarak padang tekukur.
 Posted by Hello

Copyright Control by aljazli design (c) 2003 – 2008
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Words Format E Book
Previous articleToilet and suturing sedang berlangsung 
Next article
Dilahirkan di Kota Bharu Kelantan. Pendidikan awal di sekolah Kebangsaan Perol dan Sultan Ismail College (SIC), Kelantan. Melanjutkan pelajaran di peringkat ijazah perubatan di Universiti Sains Malaysia, Kubang Kerian, Kelantan. Kemudian, melanjutkan pelajaran ke peringkat Sarjana (Master of Medicine) dalam pengkhususan Perubatan Keluarga di Universiti Kebangsaan Malaysia. Kini berkhidmat di Klinik Kesihatan Ketengah Jaya, Dungun, Terengganu sebagai Pakar Perunding Perubatan Keluarga. Banyak terlibat dalam menyampaikan ceramah mengenai fikah perubatan. Menulis secara aktif dalam laman web peribadi beliau berkaitan isu-isu semasa termasuk vaksin dan sebagainya. Motto utama hidup beliau adalah Hidup Bermanfaat. Maklumat lanjut mengenai beliau dan hasil penulisan lain boleh diperolehi dari laman web www.suhazeli.com