Terbaca satu prinskrin yang dikongsi rakan mengenai status satu pengguna media sosial. Kedua-dua pengkomen itu saya kenal secara maya sebagai antivaksin tegar. 


Sejak bila pula puak antivaksin ni pandai bercakap bab dosa pahala? Sedangkan fatwa mufti, hukum alim ulama bab vaksinasi dilanggar mereka.

Simpanlah sikit KESIPUAN diri tu supaya tak nampak kepada generasi mendatang.


Yang nyata diwajibkan oleh para alim ulama pun mereka tolak vaksin. Apatah lagi vaksin untuk orang dewasa yang sedang dalam proses kajian justifikasi mewajibkan kepada golongan terpilih.

Apabila fakta statistik yang diceduk oleh orang bukan bidangnya, lalu dibuat kesimpulan yang menyeleweng. KESIPUAN juga akhirnya.

Kalau tak faham, tanyalah berdepan doktor, apa itu pneumonia, apa itu Pneumococcal?

Jangan lah terus menghasut hal fasad ini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Words Format E Book
Previous article​Sheikh Qaradawi Kecam Penyembelihan Etnik Rohingya
Next article​Hormati Profesion Masing-masing
Dilahirkan di Kota Bharu Kelantan. Pendidikan awal di sekolah Kebangsaan Perol dan Sultan Ismail College (SIC), Kelantan. Melanjutkan pelajaran di peringkat ijazah perubatan di Universiti Sains Malaysia, Kubang Kerian, Kelantan. Kemudian, melanjutkan pelajaran ke peringkat Sarjana (Master of Medicine) dalam pengkhususan Perubatan Keluarga di Universiti Kebangsaan Malaysia. Kini berkhidmat di Klinik Kesihatan Ketengah Jaya, Dungun, Terengganu sebagai Pakar Perunding Perubatan Keluarga. Banyak terlibat dalam menyampaikan ceramah mengenai fikah perubatan. Menulis secara aktif dalam laman web peribadi beliau berkaitan isu-isu semasa termasuk vaksin dan sebagainya. Motto utama hidup beliau adalah Hidup Bermanfaat. Maklumat lanjut mengenai beliau dan hasil penulisan lain boleh diperolehi dari laman web www.suhazeli.com