masjid-imad-aqil-16-nov-201616 Nov 2016, Zatun, Gaza: Jutaan terima kasih kepada Papisma Malaysia dan SABASUN HyperRuncit atas sumbangan yang telah diamanahkan kepada Persatuan Cinta Gaza Malaysia untuk membina satu dewan serbaguna Masjid Imad Aqil di kawasan Zaitun, Bandar Gaza.
Dewan ini akan digunakan oleh seluruh penduduk Gaza bagi pembangunan ilmu-ilmu Islam dan menjadi nadi kepada pelajar tahfiz Al Quran di sana.
Dewan tersebut kini digunakan secara berpusat oleh sekitar 800 orang pelajar di kawasan tersebut.
Sumbangan dari Papisma Malaysia dan SABASUN tersebut telah disampaikan pada Disember lalu dalam satu majlis ringkas di Kota Bharu. Saya mewakili penduduk Gaza mengucapkan terima kasih. Tiada bahasa yang perlu diucapkan oleh kami di sini yang hidup penuh debaran peluru kecuali jazakallah khairan jazaa’ kepada semua penyumbang.
Semoga sumbangan ini akan dikutip di hadapan Rabbul Jalil semasa timbangan Mizan nanti sebagai amal soleh yang melayakkan kita semua ke Syurga.
Sdr Nadir Al Nuri
Persatuan Cinta Gaza Malaysia
16.11.2016
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Words Format E Book
Previous articleVirus HIV dalam Tuala Wanita? 
Next article​MedTalk: Medical Career In Malaysian Perspective
Dilahirkan di Kota Bharu Kelantan. Pendidikan awal di sekolah Kebangsaan Perol dan Sultan Ismail College (SIC), Kelantan. Melanjutkan pelajaran di peringkat ijazah perubatan di Universiti Sains Malaysia, Kubang Kerian, Kelantan. Kemudian, melanjutkan pelajaran ke peringkat Sarjana (Master of Medicine) dalam pengkhususan Perubatan Keluarga di Universiti Kebangsaan Malaysia. Kini berkhidmat di Klinik Kesihatan Ketengah Jaya, Dungun, Terengganu sebagai Pakar Perunding Perubatan Keluarga. Banyak terlibat dalam menyampaikan ceramah mengenai fikah perubatan. Menulis secara aktif dalam laman web peribadi beliau berkaitan isu-isu semasa termasuk vaksin dan sebagainya. Motto utama hidup beliau adalah Hidup Bermanfaat. Maklumat lanjut mengenai beliau dan hasil penulisan lain boleh diperolehi dari laman web www.suhazeli.com