Saya telah dijemput oleh pihak pentadbiran Hospital Dungun bagi menyampaikan ceramah bertajuk Peranan Anggota Kesihatan dalam Menjaga Ibadah Pesakit. Program tersebut adalah salah satu program kesedaran setiap anggota bagi menjaga kebajikan pesakit, terutama sekali mengenai kewajiban mereka melakukan ibadah wajib.
Sebelum kita sebagai anggota kesihatan memberi penerangan mengenai tatacara melakukan ibadah semasa sakit, ilmu perlu ditimba berkaitan kaedah dan hukum melakukan ibadah semasa sakit. Ceramah yang saya sampaikan berkisar mengenai konsep ibadah dalam Islam dan beberapa peranan kita sebagai anggota kesihatan dalam merawat pesakit. Berikut adalah powerpoint semasa ceramah tersebut. Semoga mendapat manfaat.

Copyright Control by aljazli design (c) 2003 – 2008
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Words Format E Book
Previous articleMalam Puisi Kemanusiaaan Gaza.
Next articleCeramah motivasi Remaja: Anda Bijak Jauhi Zina
Dilahirkan di Kota Bharu Kelantan. Pendidikan awal di sekolah Kebangsaan Perol dan Sultan Ismail College (SIC), Kelantan. Melanjutkan pelajaran di peringkat ijazah perubatan di Universiti Sains Malaysia, Kubang Kerian, Kelantan. Kemudian, melanjutkan pelajaran ke peringkat Sarjana (Master of Medicine) dalam pengkhususan Perubatan Keluarga di Universiti Kebangsaan Malaysia. Kini berkhidmat di Klinik Kesihatan Ketengah Jaya, Dungun, Terengganu sebagai Pakar Perunding Perubatan Keluarga. Banyak terlibat dalam menyampaikan ceramah mengenai fikah perubatan. Menulis secara aktif dalam laman web peribadi beliau berkaitan isu-isu semasa termasuk vaksin dan sebagainya. Motto utama hidup beliau adalah Hidup Bermanfaat. Maklumat lanjut mengenai beliau dan hasil penulisan lain boleh diperolehi dari laman web www.suhazeli.com